Державне підприємство «Національний проект «Ел Ен Джі Термінал», код ЄДРПОУ 37450164 зареєстроване 14.12.2010 році.
Підприємство належить до сфери управління Міністерства економіки України.
З новими силами та новою командою ДП «Національний проект «Ел Ен Джі Термінал» відкрила нову сторінку у 2021 році.
Наказом Мінекономіки від 12.10.2021 №47-п в.о. директора ДП «Національний проект «Ел Ен Джі Термінал» призначено Чумакова Антона Володимировича.
Команда ДП «Національний проект «Ел Ен Джі Термінал» має більше ніж 20 річний досвід роботи на газовому ринку України, а також Європи.
Основним завданням Підприємства є реалізація національного проекту «LNG Україна», а саме створення інфраструктури постачання скрапленого газу в Україну.
Основними напрямами діяльності Підприємства є:
- будівництво в Одеській області морського терміналу з приймання скрапленого природного газу (проектно-вишукувальні роботи – 2022р., будівельно-монтажні роботи, введення в експлуатацію – 2023-2024рр.);
- закупівля імпортованого скрапленого природного газу; регазифікація скрапленого природного газу; реалізація скрапленого природного газу, природного газу вітчизняним та іноземним покупцям (початок діяльності – 2021 р.).
Місце розташування проекту СПГ-термінала — чорноморське узбережжя України, поблизу нафтового термінала ВАТ «Укртранснафта» в районі морського торгового порту «Південний». Передбачається місце розташування нового порту, вхід до якого буде звернений на південний схід, включно з захисним хвилерізом, що складатиметься зі поруди, орієнтованої з заходу на схід для захисту від хвиль з південного квадранту (хвиль переважного напрямку для пришвартованих суден). Дослідження ґрунтувалися на припущенні, що установку буде розташовано на ділянці площею близько 21 гектара. Оскільки висота місцевості на цій ділянці змінюється від 0 до 35 м, а отже, наявний помітний ухил земної поверхні, більшу частину ділянки складатиме меліорована земля з матеріалом, отриманим під час вирівнювання та поглиблення дна для нового порту.
На цьому етапі планується самостійне проектування та будівництво основного приймального СПГ-термінала, придатного для розвантаження великих СПГ-танкерів місткістю 178 000 м3 (48 танкерів на рік); загальна ємність сховища для зберігання СПГ — 360 000 м3 (два резервуари ємністю по 180 000 м3); вихідна пропускна здатність — 570 776 нм3/год, еквівалентна 5 млрд кубометрів на рік (млрд куб. м/рік). Проектна потужність системи транспортування газу складає 1 1 41 553 нм3/год (10 млрд куб. м/рік).
На цьому етапі планується подвоєння вихідної пропускної здатності до 1 141 553 нм3/год (10 млрд куб. м/рік) та будівництво третього додаткового резервуару для зберігання СПГ місткістю 180 000 м3. Не передбачається внесення змін до характеристик розвантажувальних або морських систем, визначених на етапі 1, оскільки термінал і надалі буде здатний приймати великі СПГ-танкери місткістю 178 000 м3, але частота приймання зросте до 95 танкерів на рік. Додатково слід розглянути етап 0 як варіант (потребує підтвердження під час підготовки проектної документації). Цей етап 0 складається з 1 (однієї) плавучої установки для регазифікації і зберігання газу потужністю 5 млрд куб. м/рік, яка має бути постійно пришвартованою до причалу до завершення будівництва СПГ-термінала. У такий спосіб можливо розпочати виробництво природного газу приблизно за 18 місяців до завершення будівництва першої черги. При цьому необхідно лише завершити будівництво причалу, газовимірювальної станції для контролю відкачування газу споживачам та газопроводу для з'єднання з місцевими споживачами та з газотранспортною мережею України.
Підхідний канал, зона циркуляції суден, голова головного причалу, причальне та швартовне обладнання будуть розраховані на обслуговування типових СПГ-танкерів вантажопідйомністю від 100 000 до 178 000 м3. До портового розвантажувального обладнання будуть входити такі об'єкти:
-голова причалу, розташована на глибині щонайменше 15 метрів, для забезпечення безпечного причалювання СПГ-танкерів вантажопідйомністю до 178 000 м3;
- кріогенні розвантажувальні рукави та рукави повернення пари, обладнані муфтами аварійного від'єднання та пристроями швидкого з'єднання. Для випадку поетапного будівництва передбачається наступне:
- проектування голови причалу слід виконати під час етапу 0 для з'єднання плавучої установки длярегазифікації і зберігання газу з 2 (двома) розвантажувальними рукавами високого тиску, що дасть змогу постачати газ обсягом до 5 млрд куб. м/рік;
- будівництво причалу слід в основному завершити до запуску в експлуатацію плавучої установки для регазифікації і зберігання газу, оскільки після цього всю ділянку буде класифіковано як зону підвищеного ризику, і проведення робіт, пов'язаних з ризиком займання (зварювання, різання труб тощо) буде обмежено.
- шість швартувальних та чотири причальних пали для фіксації та захисту танкерів під час розвантажувальних операцій;
- пункт керування, розташований поблизу голови причалу, для керування завантажувальними рукавами та полегшення контролю за системами та пристроями безпеки;
- естакада причалу відкритого типу довжиною близько 700 м з системами безпеки, містками для труб та під'їзною дорогою;
- платформа насосів морської води на глибині не менше 7 м для забезпечення подавання води на обладнання СПГ для гасіння пожежі та дистанційно-керовані протипожежні лафетні стволи голови причалу, а також для водопостачання панельних випарників відкритого типу.
СПГ-термінал буде забезпечено всією необхідною інфраструктурою для безпечної та ефективної роботи установки. До основних елементів інфраструктури входять:
одна головна електрична підстанція з подвійними розподільними щитами для забезпечення живленням головних електричних насосів та іншого електроустаткування. Імовірно, може виникнути потреба у вторинній підстанції поблизу причалу (потребує підтвердження під час підготовки проектної документації);
два пункти керування: головний та причалу. З обома пунктами керування буде з'єднано зал електронного обладнання та акумуляторний зал;
майстерні з технічного обслуговування та ремонту, склад та адміністративна будівля;
під'їзна дорога з контрольно-пропускним пунктом для забезпечення безпеки заводу. Внутрішні дороги включають під'їзд до зони зберігання СПГ, причалу набереговій лінії, технологічних ділянок та пунктів керування;
навколо всієї зони берегової лінії (приблизно 700 м завдовжки та 300 м завширшки) слід встановити огорожу, щоб перекрити вільний доступ до забороненої зони;
слід також передбачити систему аварійних генераторів для забезпечення живленням найважливішого електричного обладнання та систем безпеки на випадок загального перебою з електропостачання.
Державне підприємство
«Національний проект «Ел Ен Джі Термінал»
Юридична адреса: вул. Цитадельна, 7-А, Київ, 01015, Україна
Поштова адреса: Київ, 01015, а/с 61, Україна
ЄДРПОУ 37450164
ІПН: 374501626558
ЕІС-код 56X9300001189305
info@lng-terminal.com.ua
www.lng-terminal.com.ua
тел. +380687075797